Fannys blogg

Alla inlägg under augusti 2013

Av Fanny - 31 augusti 2013 20:00

Min outfit

Av Fanny - 31 augusti 2013 16:47

En pingvin tror jag. Som vi ska ha och leka med. Nu har jag den på huvudet så den ska torka. Jag har också handlat godis. Nu ska jag snart ta av mig denna konstiga hatt och sen göra mig i ordning

Av Fanny - 31 augusti 2013 13:51

Kommit hem från en riktigt spänd shoppingtur. Skulle handla lite priser med mamma, och syskonen. Direkt när vi började cykla kom regnet. Inte så farligt. Men det var när vi var klara och var bredda på att cykla hem som det öste ner. Så firt vi hoppade upp kom en jätte skur. Vi stannde och väntade flera gånger ifall det skulle sluta. Eller vara iallafall. Men icke sa pick. Tillslut kunde vi stå under ett garage eller nått. Där stod vi en stund. Genom våtta, forsande vatten under dom lika genom vätta skorna man hade. Sen avtog det och duggade en stund. Sen kom det tillbaka lika fort. Jaha. Nästa stopp/ tunel. Dock ramlade brosans cykel och kjedjan hoppa. Jippe. Han fick gå halva vägen hem. Jag och mamma cyklade tills... Tills det kommer en jätte pöl. Seriöst. Nästan upp till käna när jag cyklade i vattnet. Vi hade inget annar val än att cykla genom den där jättelika pölen. Mamma och lilla syrran åkte hem. Medans jag väntan på lillebror. Samma sak igen förutom att han fixk gå genom hela pölen. Ännu blötare. Sen var det hem- om bytte och torking. Även äta lunch.

Dethär köpte jag.

Av Fanny - 31 augusti 2013 10:30

Om en turist skulle kommit fram till mig och frågat efter något sevärdigt så skulle jag svara:


Jag skulle rekomendera freinds arena. Det är en helt okej byggnad utan på. Men sen när man gåt in är det helt magiskt. WOW. Vart där en gång. 1D. Som nummer 2, skulle jag rekomendera visingsö, eller någon anna ö. Gotland, eller den ön som är platt, Den jag har glömt bort namnet på. En ganska platt ö är inte helt fel. Och som nummer 3 skulle jag valt ullared. Shoppa för bra pengar. Vissa saker iallafall. Senaste gången jag var där tyckte jag att dom hade höjt visa priser en aning. Men allt kan ju inte vara perfekt.


3 ställen jag skulle rekommendera, lite överallt i landet Sverige. 


 


Av Fanny - 31 augusti 2013 10:14

Grannfest ikväll men förberdningarna börjades för flera månader sen. Igår var några grannar här och hjälpte hos bygga upp tälet som vi ska ha. Idag är det städning. Här är det uppgifter som jag fått.

1. Bädda sängen.
2. Tvätta hänga kläder klart.
3. Städa rummet.
4. Eventuellt damsuga.
5. Måla på ett par hattar till en lek.
6. Cykla till centrum och handla priser.


Mina uppgifter än så länge. Mycket att göra. Nu vi lunch kommer ett oar grannar med bird och stolar. Vid 2-3 tiden skulle jag tror att det var lekar osv som skulle fixas. Sen vid 5 tror jag kommer alla som är bjudna och musiken sätts igång. Nu ska jag göra mina sysslor. Det jag har att göra än så länge.


Boken jag köpte igår.

Av Fanny - 30 augusti 2013 21:05

Tycker att det är lite för sent för att börja blogga nu. Men måste ju kort säga att jag och en kompis cyklade iväg för att kolla in lite kläder, spanna in nya produkter och självklart om något saknades i skolan. Jag köpte en anteckningsbok, rosa som jag tycket kunnde vara bra att ha till att skriva upp läxor osv. Bra bra. Sen cyklade vi och hämtade en annan kompis. Sedan var det stallet och skötarmöte. Inget speciellt. Gick igenom bassen i skötningen, hur länge man ska vara i stallet och och hur många dagar osv. Dessutom blev det nyttigare fika denna gången. Vi blev bjudna på lite goda äpple bitar. Och sen lite kakor också. 


Nu är tältet uppe till imorgon. Och för er som inte vet det så ska vi ha lite grannfest. Alla grannar kommer hit och käkar mat, leker lekar som anordnats... Och hela faderullan. Nu ska jag kanske kolla in lite bloggar, bloggsaker. Och om jag orkar. Försöka skriva inlägg. 


Sov gott.   


 

Så fin! Verkligen förtrollad i bilden. 

Av Fanny - 30 augusti 2013 17:15

Jag hade snart tänkt byta ut det rosa på någon annan färg. Mitt förslag på färg skulle vara orange eller röd typen. Det har jag än sä länge inte haft på bloggen. Och det är en väldig höstig färg som jag skulle vilja testa. Har ni någon bra idé så kommentera den så kanske det blir just din. Och en länkning kanske vänar om det är riktigt bra. :)


 

Frpn rosa till vad?

Av Fanny - 30 augusti 2013 14:30

Fråga: Vad äter du för snabbmat när du är ute?

 

Svar: Jag äter antingen hambörjare på mc donals. Pizza på en resrurang i närheten. Ibland korv eller saland, när man vill vara lite extra nyttig. 



 

Ovido - Quiz & Flashcards