Fannys blogg

Alla inlägg under oktober 2013

Av Fanny - 31 oktober 2013 16:33

Känns väldigt bra att få till, iallafall något inlägg. Men jag har det bra, brun är jag och solen gul, och dom
Små tillfällena, är regndropparna blåa. Varit och tittat på kvälls showen som är vid 9.00 varje kväll, tror jag. Idag har vi varit på marknad och även på våra tidigare hotel. Inte för att jag minns särkillt mycket, var det ju kul ändå. Okej, bateriet tar snart slut. Vad jag köpt kommer upp på bloggen när jag kommer hem.

Av Fanny - 31 oktober 2013 12:15

Do now this guys?










Sånna fall, har ni inte missat mycket. ONE DIRECTION - 1D!




Wow

Av Fanny - 30 oktober 2013 17:15

Igen kom jag in, vi gör framsteg. :-)

Jag är helt bränd i ansiktet, okej inte helt röd men det svider, så har tagit typ kylande, på både axlarna oxh kinderna. Men det är ju kul att det är bra väder. Fatta att jag bloggar från halva jordklotet... GALET. klockan är 11 på natten här, snart halv 12.... Så ska läsa lite bloggar och sen lägga mig.

Vi höres imorgon. Då ska familjen nog till en annan stad som vi bode på först gången. Ett litet besök gör vi nog.

Så kul om det funkadr imorgon med! :)

Av Fanny - 30 oktober 2013 10:15

Hazena är en c -ponny. Som jag var medryttare åt. Men hon vara bara en hyrhäst. Så 1 juni 2013 åkte hon hem till sitt sitt ridcenter. Hazena är och var en pigg och glad ponny. Hon var otrolig att rida och jag längtar tillbaka till den tiden. Så mycket att jag vet inte vad jag ska skriva.


Just nu har jag ingen medryttareponny, men denna terminen är tanke skolan ska komma lite förre, och jag rider ju 1 gång i vekcna och är i stallet 2. Så det får räcka under denna terminen. Sen har vi pratat inom familjen att denna terminen blir väl programträingar och sen till vintern några hoppträningar. Då jag VILL hoppa mer. Sen till kanske nästa termin att börja någon hoppträning, och sen kanske leta reda på någon ny medrytare ponny. 


Åter igen till ämnet. Vem är Hazena, vad betyder hon för mig nu, saknar jag henne? Varje gång jag kollar tillbaka på den tiden, på gammla bilder, från början till slut. Egentligen börjar ju inte min medryttar tid där. Det hela börjar egentligen med min första medryttarponny. Jock. Han var en b - ponny, som rätt sagt inte kunde galoppera, inte bra iallafall. Han var svår i höger / vänster galopp. Kommer inte ihåg, men han hade en riktigt stark personlighet, och väldigt många bra egenskaper, han var riktigt scharmig. Men nu finnas han inte längre han travar i hästhimlen med sina kompisar där. Han blev slagen i hagen och avlivad. Tyvärr. 


(Har tyvärr ingen bild på han nu...)


Sen kom Hazena. Jag hade abslout inga förväntningar. Från början visste vi inte vem det var, fören vi träffade några från samma stall som vi som sa att dom hade hittat en ponny. Jag blev så glad. Jag sökte på olika ridcenter osv och hittade en ponny som stämde. Inga förväntningar, bara ren nyfikenhet. När vi träffade henne första gången fick vi höra att hon var en väldigt glad ponny som älakde hoppa, hon var olika varje dag, arg till glad och envis. Provridningen gick okej, men vi fortsätt. Och jag och mamma, hade fortfarande inga förväntningar och helt enkelt trodde vi aldrig att vi skulle ha det som med Jock. Men i slutet var det riktigt jobbigt att säga hej då.

 

Jag vill tillbaka, jag hoppas jag får träffa henne igen snart. <3

 

 

 

 

 

 

Av Fanny - 30 oktober 2013 09:34

till marknad, 37 grader, röd som en tomat.

Av Fanny - 29 oktober 2013 17:13

Skojar ni? kom jag in...ni fattar inte hur förvånad jag blev när jag var uppe i himmelen att jag glömt bort bloggen. nu, ikväll kom jag ämtligen in. inte för att stavning och allt blir korekt, så kom jag in. ni ser den usla uppdateringeb. kämms bpde skönt stt vara borta men jobbigt att inte kuna fixa det här med bloggen. men vi får se hur det blir med den. jag är långt bort, jag är inte hemma. jag är därrsolenalltid skinner, just nu växlande mellan regn och gasande so uppmåt 30 grader. mums... :D badar vaeje dag, idsg var första riktig dagen, landade igår klocan 10 påmorgonen, och var vid hotellet vif 11. skönt. okej, klocksnär MYCKET här, mådte gå och lägga mig. se om det blir uppdatering imorgon. :D


Av Fanny - 29 oktober 2013 12:15

Känner ni igen dom? 4 killar, nya sjärntillskott?

Felix sandman.

Ogge molander.

Omar Rudberg.

Oscar Enstad.

 

Som gjorde succé som förband till Justin bieber. Deltagit i sommarlovsmorgon, TV4, och en massa mer. Allt startade med denna låten ovanför. Kangaroos.

 


Build a girl. Deras senaste låt, även fast det var ett tag sen så "säljer"  den fortfarande. Det är riktigt bra. Bara lyssna.

 


Man over bord.

 

The link up.

 

Ni kan stå på tå, men ändå inte nå upp på deras nivå. Dom är bra. Så är det!

 

 

 

Av Fanny - 28 oktober 2013 13:15

Tidigare: En helt vanlig dag får Anna för sig att göra något hon inte brukar göra.

               Kollar genom alla kommentarer nogrannt...              

                Vad frågan handlar om är inte grjen. Utan hur Anna svarar...

 


Nästa dag går Anna genom på telefonen alla kommentarer som kommit in under dom 12 timmar som gått, sedan hon svart på kommentaren. Över 30 kommentarer, mer än 20 är från hennes klass, enklusive parallel kallsen. Resten från tidigare följare som kommenterat. 


Klasskompisarnas kommentarer: "Snyggt sagt", "vällkomen". "Liknar inte dig, men okej då", "nice", "Va!" 


Andra: "Vad har hänt med dig nu då" :(", "liknar inte dig", "hänt något?"

 

Anna läser inte genom så noga, kollar lite på dom, sammarfattar det som bra resspons, bra grej. Jag får kommentarer som är okej. Jag skrev bara....


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sammanfattningsvis var det här bara olika typer av kommentarer, vad fick ni själva för reaktioner. Hur dom svart, får ni reda på något mer. 


Jag tänker ju sjukt mycket på att ta INSPERATION. Om man kan kalla det så, från det som verkligen händer. Lite tydligare, försöker överdriva lite. Men inget jag dirket överför från blogg till blogg, eller tidning till blogg osv. 

Jag tänker på hur hon tänker. Dom sista meningarna. Hon läste ju inte genom kommentarena så noga och sammanfattar det som BRA respons. En bra grej.


Hur får hon ihop det? Få höra er åsikter? Faller det åt ont eller gott, vad tycker ni?



 

Ovido - Quiz & Flashcards