Fannys blogg

Alla inlägg under februari 2014

Av Fanny - 27 februari 2014 19:24

Jo, faktiskt lite. Har varit utan internet och musik i en vecka, så det är någ det jag längtar hem till. Annars har det varit riktigt gött att vara på landet en vecka. Varit den lantis tjej jag tycker jag egentligen är och självklart slippa allt drama och uppvakning där hemma. Kommer bli tuffa veckor fram till påsklovet...

Under denna veckan har jag ridit Ecco någrra gånger. Varit i skogen, bakat och laga mat, pratat med andra "lantis människor" här. Sen har det bara varit lungna dar. Lite handla, lite frisör. Sånna saker man också kan göra hemma. Sen var jag hos Felicia en dag också. Haha!
Det var något mer jag hade tänkt skriva men glömde bort de...
På lördag åker vi hem. Så vi får iallafall en dag hemma. Men vilket betyder att vi har en dag kvar här.
Imorgon är det stan på förmiddagen. På eftermiddagen planeras det att rida och på kvällen kommer det gäster. Känns som en bra avslutning på mitt sportlov.

Ecco skötte sig jätte bra idag. Jag får bog också klappa mig själv lite på axelen. Utvärderingar på varje ridpass får ni när jag kommer hem.

Av Fanny - 26 februari 2014 07:58

Godmorgon alla underbara läsare. Även fast inga inlägg igår... Eller kom det upp ett eller? Ja, dagarna går väldigt fort så jag har inte riktigt koll på vilken dag det är och vad som händer alla dagar här.
Jag har iallafall ridit Ecco i 2 dagar nu. Utan Felicia.

Första gången hade jag för många krav på Ecco. Jag tänkte verkligen inte på att han själv är allmänt stel. Att han inte ridits på ganska länge. Så vi korkade väldigt mycket.
Igår red jag för andra gången och då sänkte jag mina krav till att han skulle framförallt lyda mig. Sen börja tänka en aning på mer ställning och jobba extra med bogarna i vänster varv tror jag de är.
Han är utbildad som travare och jag tror att det är höger varav som dom oftast springer i. Därför vill han gärna gå i en liten volt i höger varv.

Sammanfattningsvis så gick det iallafall bättre andra gången än förata. Men jag ser hur mycket arbete det är med honom. Han måste lära sig gå i vänster varv, och sedan kunna JOBBA ORDENTLIGT i båda varven.

Det är jätte svårt att förklara hur han är. Ska försöka skriva det bättre i ett inlägg när jag kommer hem. :-)

(Gammal bild)

Av Fanny - 24 februari 2014 13:15

.... är oftas människor som har öppnat sina ögon för vårt verkliga sammhälle. Näthat, mobbning i skolan, utan för skola, utanförskap mm. Något som många är drabbade av, men som göms undan utav omgivningen. Människor som väljer att inte se, och går förbi. Det är något som alla gör, förutom människor som blivit kända för något annat än deras talang, eller olika stödcentrum/policer osv.  Det är dom som bryr dig allra mesta. Jag skulle själv vilja vara mer en person som bryr sig om personer som är utanför, blit mobbade i eller utanför skolan.


Om jag skulle vara i en sitvation där jag blir utanför och sitta i ett hörn i korridoren varje dag så vad jag skulle bli glad om någon kom fram och iallafall sa hej. Sen om man tar det vidare till att sätta sig brevid personen som är utanför eller att dra sig med personen till sina andra komoisar så tror jag att det skulle jag vara ett större steg fram. 


Tycker det är dumt att avgöra att personen ska ta steget att komma fram. Men man får inte sätta för höga krav även om jag LÄTT själv kan säga att personen som är ensamm borde komma fram. Men en liten inbjudan iallafall. Att vara ensmm har ju kommit utav en andledning...


Jag  är trött på att vi "hatar" det som är egentligen är så rätt. Deras åsikter är rätt. Punkt. Ändå klagar andra på deras utseende. Vad har det med saken att göra? Ingen har väl klaggat på att deras åsikt om att vällkomna in andra är viktigt. Sluta klagga på hur ni eller andra ser ur. Galet trött på att man hänger ut personer som har sånna kloka tankar på social medier och tidngar mm. Allting är rätt på personen insida, och blir ju bara vackrare utav att varav så fin innombords. Hitta inga fel på er själva, det lönar sig inget till. Säg att du är perfekt istälet och hitta saker som du tycker du passar i. Det är mi  takt tick iallafall. Vill bara tacka alla större bloggare framförallt som  fortsätter med det de ni gör, även efter hat. Strong!


 

Av Fanny - 23 februari 2014 18:21

På landet är de det sällan det finns internet. Så det var väl ren tur att jag kom in på internet nu iallafall.
Idag var jag hemma hos Felicia. Vid 2 tiden sen var jag på kalas hos min kusin som fyller 4år. Massa god mat och fika där. Sen har de inte hänt så mycket. Kom precis hem till morfar. Sen hjälpte vi morfar att städat lite och nu ska jag skypa med Hanna.
Imorgon ska jag och resten av min familj till frisören. Så jag hoppas på att kanske göra någon eller några slingor. Resultat kommet såklart.

Av Fanny - 22 februari 2014 07:42

Ska på 20 min packa klart allting. Sen bid 8 skriva inlägg till er i typ 20 min. Sen blir det checka av allt och sen rullar vi!!
Nu måste jag skynda på lite. Sålänge. Kolla in de här!!!

Av Fanny - 21 februari 2014 14:21

Omg, omg, omg, omg, OMG! Det är lov! Känns som jag flyger på rosa moln. Har längtat efter lovet i varefall och känns såå också bra att lovet spenderas nere hos morfar. Hästar och landet. Vi får se hur de blir med bloggen under den tiden. Ska försöka lägga upp lite inlägg och skriva lite till er också.
Resten av Fredagen blir det familjemys, bloggande och packande. Typ de. Dessutom kommer musiken på mitt rum.... Vara högre en någonsin. Nej massor av musik under lovet. Helt klart!

Av Fanny - 20 februari 2014 15:24

Nu köööööööööör viii!

Av Fanny - 20 februari 2014 07:21

Mötet igår gick bra. Dock gick min sko sönder. Så jag och farmot gick på jakt efter ett par nya, lite fräsiga vårskor. Eftersom de inte funnits någon snö på några dar. Så var ju jätte glad över att få ha på mig som idag. Men när mamma väcker mig och säger att de är snö och + grader ute.... Jag hoppar verkligen till av försjusning. Nej. Så tråkigt men sant. Snö har än en gång förvånat mig....

Nu är det näst sista dagen i skolan. Jag hade tänkt att vara lite extra snäll mot ALLA i klassen. Vi kommer inte ses på en vecka. Då jag åker ner till morfar under sportlovet. Där kommer jag såklart träffa på Felicia och Ecco. Sen åker vi hem på lördag, för på Söndag hoppas jag att jag kommer tävla då. Hoppning på g. Jag kommer sattsa på 60cm igen. Vill sätt en BRA grund.

Ovido - Quiz & Flashcards